15/2-2009 MC eller maleri, se næste foto.

15/2-2009 Døm selv.

15/2-2009 Juniors drøm som start MC. er denne Yamaha R 125.

15/2-2009 KTM har virkeligt udviklet sig på alle hylder de seneste år.

15/2-2009 Traf Peter kinøjser fra Næstved, en altid glad og meget venlig mand.

1/3-09 Sven inviterede mig med til Kbh. på en museumstur til Diesel House ved H.C. Ørstedværket hvor en af de største dieselmotore på landjorden blev startet op. Der er mange andre motore,tegninger skibs og motormodeller at kigge på.

1/3-09 Motoren er bygget af B&W. Beklager meget men denne dieselmotor er så stor så det hele kan ikke være på et foto, men her står jeg nede ved krumtaphuset og ovenfor kan ses galleri 1 og 2.

1/3-09 Her den anden side af dieselmaskinen set fra galleri 1.

1/3-09 Herfra panelet på galleri 1 styres hele maskineriet. Motoren er en totakts dieselmotor med todelte plejlstænger så der sker en forbrændin på både over og undersiden ef stemplerne. Hele molevitten blev klargjort, startet op og kørt af to personer.

1/3-09 Her en model af et fragtskib hvor en lignende dieselmotor findes i skibets maskinrum.

1/3-09 Her en model af stor fiskekutter hvor en noget mindre dieselmotor ses i maskinrummet.

1/3-03 Der er også en del små motore og motordele at kigge på.

1/3-03 Der er også en del små motore og motordele at kigge på. Denne så jeg lige om der var sikkerhedsskærm monteret, så ikke man får revet arme eller ben af.

1/3-09 Joooo da ;o) der var da sikkerhedsskærm monteret meennnn hvad med resten ????

1/3-09 Sven havde sku ikke oplevet nok så næste landingsplads var Kunstindustrimuseet i Bredegade. Kbh. hvor vi oplevede en masse flotte MCer.

1/3-09 Her en cykkel med hjælpemotor og noget så modernet som remtræk til baghjulet.

1/3-09 BMW roder med kun en svingarm til baghjulet men se liger her, denne Riedel årgang 1949 model Imme R 100 99 cc. fra Tyskland har kun et forgaffelben.

1/3-09 og denne Riedel har også mono dæmper til baghjule, og motoren er et studie for sig selv.

1/3-09 og hvd er lige det,denne Riedel har også kun en svingarm til baghjuler, eendnu en gang røg min begejstrin for at leve i en tid hvor der sker så meget med ny teknoligi. Igen er det nye noget tidligere afprøvet, de henter langt tilbage i tiden.

1/3-09 Her en flot Triumph Bonneville Thruxton årgang 1965 på 650 cc. Fremstillet i England.

1/3-09 Her en flot Triumph Bonneville Thruxton årgang 1965 på 650 cc. Fremstillet i England.

1/3-09 En MZ es 150/1 på 155 cc. årgang 1969 fremstillet i DDR

1/3-09 En MZ es 150/1 på 155 cc. årgang 1969 fremstillet i DDR.

1/3-09 En Honda CB 72, på 250 cc. årgang 1962 fremstillet i Japan.

1/3-09 En Honda CB 72, på 250 cc. årgang 1962 fremstillet i Japan.

1/3-09 En Husqvarna 282 E Silverpilen, på 175 cc. årgang 1961 fremstillet i Sverige.

1/3-09 En DISA, på 150 cc. årgang 1954 fremstillet i Danmark.

1/3-09 En Elleham, på 350 cc. årgang 1908 fremstillet i Danmark.

1/3-09 En BMW C1, på 124 cc. årgang 2001 fremstillet i Tyskland.

1/3-09 En Adler MB 250, på 250 cc. årgang 1954 fremstillet i Tyskland.

1/3-09 En Neander, på 1000 cc. årgang 1929 fremstillet i Tyskland.

1/3-09 En BMW R 37, på 494 cc. årgang 1925 fremstillet i Tyskland.

1/3-09 En Mercuri AMG 108, på 600 cc. årgang 1934-35 fremstillet i England.

1/3-09 En Velocette Venom Clubman, på 500 cc. årgang 1967 fremstillet i England.

1/3-09 En Triumph X 75 Hurricane, på 750 cc. årgang 1973 fremstillet i England.

1/3-09 En Vincent Black Prince, på 998 cc. årgang 1955 fremstillet i England.

1/3-09 En Vincent Black Prince, på 998 cc. årgang 1955 fremstillet i England. Se lige denne forgaffel ag affjedring.

1/3-09 En Vincent Black Prince, på 998 cc. årgang 1955 fremstillet i England.

1/3-09 En Norton Classic, på 558 cc, 2 kamret vankelmotor. årgang 1986 fremstillet i England.

1/3-09 Norton Classic, på 558 cc, 2 kamret vankelmotor. årgang 1986 fremstillet i England.

1/3-09 Laverda 750 SFC , på 750 cc. årgang 1974 fremstillet i Italien. Det er sært med de Laverdaer jeg fotograferer, men de bliver gule på fotoet, men er røde i virkeligheden ??

1/3-09 En Harley-Davidson Aermacchi A La Verde 250, på 250 cc. årgang 1965 fremstillet i Italien.

1/3-09 En Harley-Davidson Aermacchi A La Verde 250, på 250 cc. årgang 1965 fremstillet i Italien.

1/3-09 En MV Agusta 750 S, på 750 cc. årgang 1973 fremstillet i Italien.

1/3-09 En Harley-Davidson Hydroglide, Panhead, på 1200 cc. årgang 1949-50 fremstillet i USA.

1/3-09 En AJS 7R Boys Racer, på 350 cc. årgang 1949 fremstillet i England.

1/3-09 En MBA model 125, på 125 cc. årgang 1982 fremstillet i Italien.

1/3-09 En Norton Manx, på 500 cc. årgang 1961 fremstillet i England.

1/3-09 En Norton Manx, på 500 cc. årgang 1961 fremstillet i England.

1/3-09 En Henderson model D, på 1100 cc. årgang 1913 fremstillet i USA.

1/3-09 En Neracar, på 276 cc. årgang 1920 fremstillet i USA. Se lige dens specielle forhjulsaffjedring, svingaffel og styrtøj.

1/3-09 En Neracar, på 276 cc. årgang 1920 fremstillet i USA. Se lige dens specielle forhjulsaffjedring, svingaffel og styrtøj.

1/3-09 En Dresda Triton. på 650 cc. årgang 1962 fremstillet i England.

1/3-09 En Norton og Vincent Norvin. på 1000 cc. årgang 1955 fremstillet i England.

1/3-09 En Norton og Vincent Norvin. på 1000 cc. årgang 1955 fremstillet i England.

1/3-09 En Ducati 750 SS. på 750 cc. årgang 1974 fremstillet i Italien.

1/3-09 En BSA DBD 34 clubman "Gold Star". på 500 cc. årgang 1962 fremstillet i England.

1/3-09 En Stig Jensen Design 2008 Innovator. på 1450 cc HD. motor. årgang 2008 fremstillet i Danmark.

1/3-09 Nogle spots MCer.

1/3-09 Et af de mange udstillingsrum.

1/3-09 Den gang for mange år siden var der en som opfandt bagbremsen, og så blev det jo knap så farligt at køre på MC.

1/3-09 En Moto Guzzi. på 500 cc. fremstillet i Italien.

1/3-09 En 6 cylindret Honda motor.

1/3-09 Nogle blev vis rundt på udstillingen af en med et flot design.

1/3-09 En BMW Modelstudio til R 1200 GS. på 1200 cc. årgang 2003 fremstillet i Tyskland.

1/3-09 En Piaggio Vespa 125 VMI. på 125 cc. årgang 1953 fremstillet i Italien.

1/3-09 En Piaggio Vespa 125 VMI. på 125 cc. årgang 1953 fremstillet i Italien. Det var en oplevelsestur i KBH. tak til Sven.

Lidt foto fra den store MC. udstilling i Bella Centret 15. februar 2009.
Nye  foto fra besøg den 1. marts 2009 på Diesel House og Kunstindustrimuseet i København.
Klik på de enkelte foto for at se dem i stort format og med undertekst.